نصب آسانسورهای هیدرولیک

PLG_VOTE_USER_RATING

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

نصب آسانسورهیدرولیک شیراز ,نصب آسانسور هیدرولیک شیراز 

نصب آسانسور هیدرولیک ,آسانسورهای هیدرولیک چیست ؟  :

آسانسورهایی که با نیروی فشار روغن کار می کنند به آسانسورهای هیدرولیک معروف اند. در این آسانسورها جک و پاوریونیت تامین کننده ی نیروی محرکه می باشند. ساده ترین شکل این آسانسورها تنها شامل یک سیلندر و پیستون می باشد که به طور مستقیم به زیر کابین متصل شده اند. با چرخیدن موتور، تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشار ،کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد.

زمانی که کابین به طبقه ی مورد نظر می رسد آسانسورهای هیدرولیک سیستم کنترل به موتور علامتی برای قطع شدن پمپاژ روغن می دهد . همچنین برای پایین آمدن کابین، سیستم کنترل به دریچه فرمان و علامت می دهد که باز شود و سنگيني کابين موجب فشار آوردن پیستون به سیلندر می شود

 آسانسورهای هیدرولیک به طور معمول در ظرفیت های بالا و همچنین طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند. موتورخانه ی آسانسورهای هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن بایستی به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق (برای نگهداری جریان روغن در صورت نشت ) مجهز باشند. سیستم آسانسورهای هیدرولیک به دو دسته ی مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شود:

سیستم مستقیم: برای جابه جایی کابین ، جک بدون واسطه به یوک کابین متصل می شود و همچنین جک باید دارای شیر اطمینان  مخصوص باشد. 

سیستم غیرمستقیم: در این سیستم جابه جایی کابین به وسیله ی سیم بکسل متصل شده به یوک یا کاراسلینگ کابین امکان پذیر می باشد. این سیستم ها شامل سیستم های کناری و مرکزی می باشند. سیستم تعلیق این مدل 1:2 (یک به دو) می باشد که سرعت کابین دو برابر سرعت حرکت جک است.

اجزای تشکیل دهنده ی آسانسورهای هیدرولیک:

  • تابلو فرمان
  • سنسور حرارتی
  • مدار قدرت
  • ترموستات روغن
  • فریم کابین (یوک یا کاراسلینگ)
  • شیر اضطراری برقی
  • شیرها
  • جک و پیستون

جهت هرگونه سوال و مشاوره در زمینه آسانسورهای هیدرولیک میتوانید با ما در تماس باشید .  09176004214 مشاوره رایگان 

 

PLG_VOTE_USER_RATING

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

نصب آسانسورهای گیرلس شیراز

 نصب آسانسورهای گیرلس آسانسورهای بدون گیربکس در شیراز  یا به اصطلاح گرلس (Gearless) آسانسورهایی هستند که موتور آنها از نوع بدون گیربکس بوده و دور فلکه کششی آنها صرفا توسط درایو کنترل سرعت (inverter) کنترل می گردد. امروزه با پیشرفت چشمگیری در زمینه مگنت های دائمی و الکترونیک قدرت از موتورهای AC به جای موتورهای DC استفاده می شود. عملکرد این موتورها اینگونه می باشدکه یک inverter در سر راه موتور و منبع تغذیه قرار گرفته که این مبدل منحنی شتاب مثبت و شتاب منفی را در آسانسور کنترل می کند. این موتورها در مقایسه با موتور های DC دارای اندازه مناسب و قیمت مناسب و همچنین کارایی بالا در آسانسورهای تا یک متر بر ثانیه  می باشند. در این گونه از موتورها فلکه کشش و ترمز الکترومکانیکی بدون وابسته به شفت موتور متصل می باشند. این موتورها برای آسانسورهای با سرعت بالا مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای فاقد گیربکس کارایی و کاربرد خیلی ساده ای در آسانسورهای سرعت پایین دارند. یعنی در واقع پیاده سازی آسانسورهای گرلس با سرعت پایین بسیار ساده می باشد. ابعاد این گونه آسانسورها بایستی بزرگ طراحی و ساخته شود به دلیل آنکه موتور مورد نظر باید گشتاور خروجی بالایی در دورهای پایین (به دلیل عدم استفاده از گیربکس کاهنده سرعت) ایجاد کند. در این نوع موتورها به دلیل حذف گیربکس، شفت موتور مستقیما به فلکه کششی موتور متصل است. بنابراین فلکه فلایولی که در موتورهای گیربکس دار با دور بالا گردش میکند حذف شده است. دور گردشی فلکه کششی موتور آنها بسته به نوع سیستم مکانیکی برابر یا دو برابر سرعت کابین است. در این نوع موتورها به دلیل حذف شدن گیربکس حجم آنها کوچکتر شده است. گشتاور حرکتی این نوع موتورها بالا بوده و با هر دو جریان AC و DC قابل اجراست. موتورهای گرلس قابلیت دست یابی به بیش از سرعت 10 متر بر ثانیه را دارا هستند. موتورهای گرلس از چند لحاظ به موتورهای گیربکس دار برتری دارند:

  • مصرف برق و انرژی پایینتر
  • حجم فیزیکی کوچکتر 
  • قابلیت اجرا در آسانسورهای بدون موتورخانه (Machine roomless)
  • کاهش هزینه های ساختمانی و بنایی در اجرای آسانسورهای بدون موتورخانه
  • کاهش نویز و سر وصدا
  • عدم نیاز به روغن کاری گیربکس
  • کاهش هزینه های سرویس و نگهداری
  • سرویس و نگهداری آسانتر
  • قابلیت دستیابی به سرعتهای بالاتر همراه با ظرفیتهای بالاتر
  • نصب آسانتر
  • تکنولوژی جدیدتر و به روزتر 

 

جهت تعمیر و نصب انواع آسانسور های گیرلس میتوانید با همکاران ما در ارتباط باشید : شماره تماس و مشاوره رایگان : 09172004214 

PLG_VOTE_USER_RATING

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

آسانسورهای روم لس شیراز

آسانسورهایی که فاقد موتورخانه (Machine Room Less) هستند آسانسورهای روملس (Room-Less) یا (MRL) نامیده می شوند. عموما در ساختمانهایی که امکان استقرار موتورخانه آسانسور در بالای چاه آسانسور وجود نداشته باشد یا حتی باعث برهم خوردن زیبایی طراحی بنای ساختمان گردد از آسانسورهای روملس استفاده می شود. بنابراین تمامی سیستم موتور و سیستم کنترل آسانسور در چاه آسانسور و در اورهد (بالاسری) چاه آسانسور نصب می گردد. 

نصب آسانسورهای روملس توسط موتورهای بدون گیربکس (گیرلس) از نوع Flat الزاما انجام می شود. علت استفاده از این نوع موتورها ابعاد کوچکتر ، وزن کمتر ، بازده و راندمان بالاتر و درنتیجه کارایی بالاتر این نوع موتورها می باشد. مهمترین نکته در طراحی این نوع آسانسورها این است که در هر حالت هنگامی که کابین در level بالاترین توقف است یک فضای کاری حداقل بطول 180 سانتی متر ایجاد شود. هنر حل این مساله این است که بتوان در ارتفاع کمتر و بدون صدمه زدن به فضای پشت بام این آسانسور را طراحی و نصب نمود. 

در برخی طراحی های آسانسور روملس کل وزن موتور بر روی ریلهای راهنما وارد میگردد بنابراین انتخاب نوع ریل حائز اهمیت می باشد.در یک طراحی دیگر می توان موتور را در پشت ریلهای کابین مستقر نمود. همچنین تابلو فرمان آسانسور های بدون موتورخانه نیز مجاور درب توقف آخر نصب می گردد که معمولا در یک جعبه قفل شده قرار می گیرد و در زمان تعمیرات و سرویس نگهداری قفل آن توسط سرویسکار باز می شود. از جمله مزایای این آسانسورها می توان نوشت:

  • افزایش فضای ساحتمان و افزایش زیبایی در طراحی بنای ساختمان
  • کاهش هزینه های بنابب ساختمان به دلیل حذف موتورخانه آسانسور
  • %70 صرفه جویی در مصرف انرژی یک ساختمان
  • عدم استفاده از روغن در موتور (روغن گیربکس)
  • ایمنی بالاتر
  • سرویس و نگهداری آسانتر
  • یکپارچگی و کپسوله شدن تمامی تجهیزات آسانسور در یک چاه واحد